!

..."ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ"... !
ΟΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ !!!! Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ !!!! ΠΑΡΟΧΗ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Αναγνώστες

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 3

by ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ on Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011 στις 10:26 π.μ.

Ερώτηση
Μπορούν να πληρώνουν εντάλματα τα νομικά πρόσωπα των Δήμων έως τη συγχώνευσή τους;
Απάντηση
Σύμφωνα με την παρ 4 του άρθρου 103 του ν. 3852/10 μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου περί συγχώνευσης των ΝΠΔΔ παρατείνεται αυτοδικαίως η θητεία των μελών των διοικητικών συμβουλίων των νομικών προσώπων που περιέρχονται στο νέο δήμο.
Συνεπώς μπορούν να πληρώνονται εντάλματα υπό τις εξής προϋποθέσεις:
Τα κυριότερα θέματα που δημιουργούνται είναι αφενός η ισχύς του προϋπολογισμού και αφετέρου ο προληπτικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Προϋπολογισμός
Στην παρ.2 του άρθρου 240 του Ν.3463/06 ορίζεται ότι οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 236 του Ν.3463/06 ισχύουν και για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.
Στην παρ.1 του άρθρου 236 του Ν.3463/06 ορίζονται τα εξής:
«Οι διατάξεις που ισχύουν για τους Δήμους και αφορούν τον οργανισμό της εσωτερικής υπηρεσίας, τον προϋπολογισμό, το οικονομικό έτος, τον απολογισμό, την ταμειακή υπηρεσία, τη διαχείριση, τα δάνεια και την περιουσία, εφαρμόζονται και στα ιδρύματα.»
Συνεπώς από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων προκύπτει ότι οι διατάξεις που ισχύουν για τους Δήμους όσον αφορά τα θέματα του προϋπολογισμού δηλ. τα άρθρα 155 έως και 162 του Ν.3463/2006 εφαρμόζονται αναλογικά και για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου καθώς επίσης και το άρθρο 267 του ν. 3852/10 που αφορούν τον προϋπολογισμό (δηλαδή τα οριζόμενα σχετικά με τα δωδεκατημόρια κλπ ισχύουν και για τα ΝΠΔΔ).
Στην εγκύκλιο ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Δ. 45/2010 αναφέρονται τα εξής:
Με τις μεταβατικές διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 267 του ν.3852/2010 ορίζεται ότι μέχρι να ψηφισθεί ο προϋπολογισμός και πάντως όχι μετά την 31/03/2011, οι προϋπολογισμοί των δήμων, (άρα και των Ν.Π.Δ.Δ.) εκτελούνται ως δωδεκατημόρια του προϋπολογισμού του έτους 2010. Μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής, εάν δεν έχει ψηφισθεί ο προϋπολογισμός, δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση οποιασδήποτε δαπάνης, με εξαίρεση την καταβολή των αποδοχών και των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών.
Αναλυτικά δείτε την ενότητα:
ΔΑΠΑΝΕΣ ΟΤΑ » 76 Διάφορα » 76.06 Προϋπολογισμός
Προληπτικός έλεγχος
Στο άρθρο 275 του Ν.3852/2010 ορίζεται ότι οι δαπάνες των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, ανεξαρτήτως πληθυσμού υπάγονται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις 1 έως 3 του άρθρου 169 του Κ.Δ.Κ..
Συνεπώς είναι δυνατή η πληρωμή ενταλμάτων από τα νομικά πρόσωπα των Δήμων, από την 1/1/2011 και έπειτα, μόνο εφόσον έχει προηγηθεί προληπτικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αν απαιτείται και δεν περιλαμβάνεται στις εξαιρούμενες κατηγορίες δαπανών από τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η δαπάνη θα πιστωθεί ανάλογα στο δωδεκατημόριο του προϋπολογισμού έτους 2010 μέχρι να ψηφισθεί ο νέος προϋπολογισμός.
Οι εξαιρούμενες κατηγορίες δαπανών από τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ορίζονται στην παρ.2 του άρθρου 169 του Κ.Δ.Κ. ως εξής:
α) Δαπάνες πληρωμής κάθε είδους αποδοχών καθώς και των κατ' αποκοπή εξόδων κίνησης των τακτικών υπαλλήλων, περιλαμβανομένων των έμμισθων δικηγόρων, και των με σύμβαση αορίστου χρόνου, πλην των προσθέτων αμοιβών αυτών και της μισθοδοσίας του πρώτου μήνα εκείνων που διορίζονται ή μονιμοποιούνται.
β) Δαπάνες απόδοσης των υπέρ τρίτων ενεργούμενων κρατήσεων (ασφαλιστικών εισφορών, φόρωνκ.λπ.).
γ) Περιοδικές δαπάνες μισθωμάτων ακινήτων και εγκαταστάσεων, εκτός από εκείνες που καταβάλλονται για πρώτη φορά, μετά την κατάρτιση, παράταση, ανανέωση ή τροποποίηση της σχετικής σύμβασης.
δ) Δαπάνες καταναλώσεως ηλεκτρικού ρεύματος, νερού και σταθερής τηλεφωνίας.
ε) Υποχρεωτικές δαπάνες των περιπτώσεων στ΄, ζ΄, η΄, ιβ΄ της παρ. 1 του άρθρου 158, καθώς και δαπάνες απομαγνητοφώνησης των πρακτικών συνεδριάσεων των δημοτικών και κοινοτικών συμβουλίων και των δημαρχιακών επιτροπών.
στ) Δαπάνες κατ' είδος μικρότερες των χιλίων ευρώ (1.000 Ε) ετησίως.»
Ερώτηση
Μπορούν ΝΠΔΔ να προβούν σε Δωρεές κινητών πραγμάτων σε επιχειρήσεις των ΟΤΑ;
Απάντηση
Δωρεές δημοτικών και κοινοτικών κινητών πραγμάτων, πλην χρηματικών παροχών, επιτρέπονται ύστερα από απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του, προς το Δημόσιο, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, επιχειρήσεις Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και οργανισμούς και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, για την εκπλήρωση σκοπού, που συνδέεται με την προαγωγή των τοπικών συμφερόντων ή την άμεση εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής. (παρ 4 και 5 του άρθρου 199 του Ν. 3463/06)
Στην παρ.1 του άρθρου 236 του Ν.3463/06 ορίζονται τα εξής:
«1. Οι διατάξεις που ισχύουν για τους Δήμους και αφορούν τον οργανισμό της εσωτερικής υπηρεσίας, τον προϋπολογισμό, το οικονομικό έτος, τον απολογισμό, την ταμειακή υπηρεσία, τη διαχείριση, τα δάνεια και την περιουσία, εφαρμόζονται και στα ιδρύματα.»
Στην παρ.2 του άρθρου 240 του Ν.3463/06 ορίζεται ότι οι διατάξεις του άρθρου 234 του Ν.3463/06 και της παρ.1 του άρθρου 236 του Ν.3463/06 ισχύουν και για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.
Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι το άρθρο 199 ισχύει και για τα ΝΠΔΔ τα οποία συνεπώς μπορούν να προβούν σε δωρεές δημοτικών και κοινοτικών κινητών πραγμάτων, πλην χρηματικών παροχών, ύστερα από απόφαση του διοικητικού συμβουλίου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του, προς το Δημόσιο, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, και τις επιχειρήσεις Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.