!

..."ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ"... !
ΟΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ !!!! Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ !!!! ΠΑΡΟΧΗ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Αναγνώστες

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

ΤΟ ΦΕΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΟΥ ΒΣΣ

Άρθρο 127 Τεύχος πρώτο Αριθμός Φύλλου 216 Ν.4199 - (11 Οκτωβρίου 2013).


1.Α. Η διάρκεια του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι»
και των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου των
απασχολουμένων για την παροχή των σχετικών υπη−
ρεσιών, όπως ορίζεται στις περιπτώσεις α΄ και β΄ της
παραγράφου 6 του άρθρου 2 της από 31 Δεκεμβρίου
2011 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 268), η οποία
κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4047/2012 (Α΄
31) και είχε παραταθεί μέχρι τις 30.9.2012 με την Πρά−
ξη Νομοθετικού Περιεχομένου που κυρώθηκε με το ν.
4087/ 2012 (Α΄ 196), και στη συνέχεια παρατάθηκε μέχρι
τις 30.9.2013 με την από 31.12.2012 Πράξη Νομοθετικού
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ) 3725
Περιεχομένου που κυρώθηκε με την παρ. 2 του άρθρου
20 του ν. 4147/2013 (Α΄ 98), παρατείνεται από τη λήξη της
μέχρι τις 30.9.2014. Οι συμβάσεις των απασχολουμένων
στο Πρόγραμμα σε καμιά περίπτωση δεν μετατρέπονται
σε αορίστου χρόνου, κατά την έννοια της διάταξης της
παρ. 3 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994.
Β. Το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» παρέχει υπη−
ρεσίες:
α) σε δικαιούχους του «Κατ’ Οίκον Φροντίδα Συνταξι−
ούχων» συνταξιούχους όλων των ταμείων κύριας ασφά−
λισης αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνι−
κής Ασφάλισης και Πρόνοιας και των συνταξιούχων του
Δημοσίου (ν. 4052/2012 όπως αυτό ισχύει), οι οποίοι δεν
εξυπηρετούνται από άλλους παρόχους και
β) σε άλλες κατηγορίες του πληθυσμού που αντι−
μετωπίζουν κοινωνικά προβλήματα, ηλικιωμένους ανα−
σφάλιστους και ΑμεΑ, οικονομικά αδύνατους πολίτες
που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Κατ’ οίκον Κοινωνι−
κή Φροντίδα», όπως αυτό θεσμοθετείται στην επόμενη
παράγραφο.
Γ. Θεσμοθετείται ολοκληρωμένο Πρόγραμμα με τίτ−
λο «Κατ’ οίκον Κοινωνική φροντίδα» που εποπτεύεται
από τα Υπουργεία Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και
Πρόνοιας και Εσωτερικών και συντονίζεται από τις υπη−
ρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας του Υπουρ−
γείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.
Σκοπός του Προγράμματος είναι η κατοχύρωση συν−
θηκών αυτόνομης διαβίωσης των ηλικιωμένων και των
αναπήρων στην κατοικία τους, ώστε να εξασφαλισθεί
η παραμονή τους στο οικείο φυσικό και κοινωνικό περι−
βάλλον, να αποφευχθεί η παραπομπή σε δομές κλειστής
φροντίδας και να προληφθούν καταστάσεις κοινωνικού
αποκλεισμού, καθώς και η στήριξη των ανασφάλιστων
και οικονομικά αδύνατων πολιτών που το έχουν ανάγκη
και πληρούν τα κριτήρια.
α. Το Πρόγραμμα έχει ιδίως ως περιεχόμενο:
αα) την καταπολέμηση της εξάρτησης ηλικιωμένων
και αναπήρων με την οργάνωση και συστηματική πα−
ροχή υπηρεσιών κοινωνικής εργασίας, ψυχοκοινωνικής
στήριξης, νοσηλευτικής φροντίδας, φυσικοθεραπείας,
εργοθεραπείας και οικιακής βοήθειας,
ββ) την ενημέρωση των εξυπηρετουμένων για τα δι−
καιώματά τους και την υποστήριξη κατά τις επαφές
τους με τις αρμόδιες υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας,
γγ) τη διευκόλυνση των εξυπηρετουμένων για τη συμ−
μετοχή τους σε πολιτιστικές, ψυχαγωγικές, κοινωνικές
και θρησκευτικές δραστηριότητες.
β. αα) Ωφελούμενοι του Προγράμματος είναι συγκε−
κριμένες κατηγορίες ανασφάλιστων ηλικιωμένων και
αναπήρων, που χρήζουν υπηρεσίες κατ’ οίκον βοήθειας,
ήτοι υποστηρικτικών και νοσηλευτικών υπηρεσιών.
ββ) Κριτήρια επιλογής των ωφελουμένων αποτελούν
ιδίως:
− η ηλικία
− το εισόδημα
− η οικογενειακή κατάσταση
− η κατάσταση της υγείας
− η πρόσκαιρη ή μόνιμη εξάρτηση.
γγ) Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής
Ασφάλισης και Πρόνοιας εξειδικεύονται τα προαναφερ−
θέντα κριτήρια, το περιεχόμενο υλοποίησης του Προ−
γράμματος, η διαδικασία επιλογής των ωφελουμένων
και κάθε άλλο αναγκαίο σχετικό θέμα.
δδ) Δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Προ−
γράμματος πρόσωπα που διαβιούν σε μονάδες κλειστής
φροντίδας κάθε νομικής μορφής ή σε νοσηλευτικές μο−
νάδες του Εθνικού Συστήματος Υγείας ή του ιδιωτικού
τομέα για όσο διάστημα παραμένουν στις παραπάνω
μονάδες.
Δ. α) Στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης
και Πρόνοιας συνιστάται Εθνική Επιτροπή Πρωτοβάθμι−
ας Κοινωνικής Φροντίδας. Η Επιτροπή συγκροτείται με
απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφά−
λισης και Πρόνοιας που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα
της Κυβερνήσεως και αποτελείται από:
− τον Γενικό Γραμματέα Πρόνοιας ως πρόεδρο
− τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας
− τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών
− έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων
Ελλάδας με τον αναπληρωτή του που υποδεικνύονται
από το Διοικητικό της Συμβούλιο
− έναν εκπρόσωπο του Συνδέσμου Κοινωνικών Λει−
τουργών Ελλάδας με τον αναπληρωτή του που υποδει−
κνύονται από το Διοικητικό του Συμβούλιο
− έναν εκπρόσωπο της ΕΣΑμεΑ με τον αναπληρωτή
του που υποδεικνύονται από το Διοικητικό της Συμ−
βούλιο
− ένα μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου ή ΕΠ ΤΕΙ με εξειδί−
κευση στο πεδίο της κοινωνικής φροντίδας με τον ανα−
πληρωτή του που ορίζονται από τον Υπουργό Εργασίας,
Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.
β) Η Εθνική Επιτροπή είναι άμισθη και αναλύει, παρα−
κολουθεί και αξιολογεί τις δράσεις πρωτοβάθμιας κοι−
νωνικής φροντίδας, παρέχοντας συμβουλευτική υποστή−
ριξη στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης
και Πρόνοιας κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση του
Προγράμματος «Κατ’ οίκον Κοινωνική Φροντίδα» και σε
άλλα Υπουργεία κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση
συναφών παρεμβάσεων.
γ) Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής
Ασφάλισης και Πρόνοιας ρυθμίζεται κάθε ζήτημα ορ−
γάνωσης και λειτουργίας της Επιτροπής.
Ε. Η λειτουργία του Προγράμματος «Κατ’ οίκον Κοινω−
νική Φροντίδα» δύναται να καλυφθεί από τις ακόλουθες
πηγές:
α) Πόροι του Τακτικού Προϋπολογισμού.
β) Πόροι του Κρατικού Λαχείου Κοινωνικής Αντίληψης.
γ) Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Οργανισμών Το−
πικής Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού.
δ) Πόροι του ΕΣΠΑ 2007−2013 και του ΣΕΣ 2014−2020.
ε) Πόροι από Προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
στ) Ιδιωτικοί πόροι στο πλαίσιο ανάπτυξης δράσεων
Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης προνοιακού χαρακτήρα.
ζ) Ιδιωτικοί πόροι στο πλαίσιο ανάπτυξης δράσεων
οργανωμένης κοινωνικής προσφοράς από Ιδρύματα και
Σωματεία.
ΣΤ. Για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση της υλοποίη−
σης του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» για το χρο−
νικό διάστημα από 1.10.2013 έως 30.9.2014 μεταφέρονται
πόροι: α) από το λογαριασμό της Εισφοράς Αλληλεγ−
γύης Συνταξιούχων που τηρείται στο Ασφαλιστικό Κε−
φάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ) μέχρι του ύψους
των 35 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως και εφόσον υπάρχει
διαθέσιμο υπόλοιπο από τη μηνιαία εξόφληση των δο−
μών του ν. 4019/2011, όπως αυτός ισχύει, σε εφαρμογή
του προγράμματος «Κατ’ οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων» 
3726 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ)
(ν. 4052/2012 όπως αυτός ισχύει) και β) από πόρους του
τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Εργασίας,
Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και ειδικότερα
του Ειδικού Φορέα 33−220, γ) από πόρους του άρθρου
259 του ν. 3852/2010 του Υπουργείου Εσωτερικών και
δ) από πόρους της ειδικής εισφοράς ασφαλισμένων
που θεσμοθετήθηκε με το άρθρο 138 του ν. 4052/2012
για τη χρηματοδότηση του προγράμματος «Κατ’ οίκον
Φροντίδα Συνταξιούχων», ύψους έως 5 εκατομμυρίων
ευρώ, εφόσον υπάρχει διαθέσιμο υπόλοιπο από τη χρη−
ματοδότηση των δικαιούχων του προγράμματος «Κατ’
οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων» που εξυπηρετούνται από
άλλους παρόχους.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εργα−
σίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Εσωτε−
ρικών προσδιορίζονται το ύψος των μεταβιβαζόμενων
πόρων, η διαδικασία μεταφοράς τους και κάθε άλλη
αναγκαία λεπτομέρεια. Η διαχείριση των πόρων αυτών,
η δημιουργία ενιαίου ηλεκτρονικού μητρώου ωφελου−
μένων και οι διαδικασίες αποτελεσματικής υλοποίησης
του Προγράμματος καθορίζονται σε προγραμματική
σύμβαση που υπογράφεται μεταξύ των Υπουργών Ερ−
γασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Εσωτερι−
κών, του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ και της Ελληνικής Εταιρίας Τοπικής
Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (ΕΕΤΑΑ), περιλαμβά−
νοντας ρήτρες αξιολόγησης της εφαρμογής του Προ−
γράμματος.
Ζ. Το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» δύναται να πα−
ρέχει υπηρεσίες «Κατ’ οίκον Νοσηλείας» με σκοπό τη
νοσηλεία και ανάρρωση του ασθενούς στο δικό του
χώρο, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις (προσωπικό,
εξοπλισμός κ.λπ.) που καθορίζονται με κοινή απόφαση
των Υπουργών Υγείας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφά−
λισης και Πρόνοιας. Με όμοιες αποφάσεις καθορίζονται
όλα τα θέματα που αφορούν τις διαδικασίες υλοποί−
ησης της «Κατ’ οίκον Νοσηλείας», καθώς και περιοχές
πιλοτικής εφαρμογής.
Η. Οι δήμοι ή τα νομικά τους πρόσωπα που θα απο−
φασίσουν να συνεχίσουν να προσφέρουν υπηρεσίες και
πέραν της 30ής Σεπτεμβρίου 2014 με το πρόγραμμα
«Βοήθεια στο Σπίτι», δύνανται από 1ης Ιουνίου 2014 να
συνάπτουν προγραμματική σύμβαση με το Υπουργείο
Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, το
Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Υγείας, το ΙΚΑ−
ΕΤΑΜ και την ΕΕΤΑΑ για την εξυπηρέτηση:
α) ωφελουμένων του προγράμματος «Κατ’ οίκον Φρο−
ντίδα Συνταξιούχων»,
β) δικαιούχων του προγράμματος «Κατ’ οίκον Κοινωνι−
κή Φροντίδα» ηλικιωμένων ανασφάλιστων και ΑμεΑ και
γ) δικαιούχων του προγράμματος «Κατ’ οίκον Νοση−
λεία».
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ερ−
γασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Υγείας
και Εσωτερικών που εκδίδεται μέχρι 30 Απριλίου 2014
προσδιορίζονται οι διαδικασίες συντονισμού, πιστο−
ποίησης των φορέων παροχής υπηρεσιών, ο έλεγχός
τους, οι διαδικασίες οικονομικής διαχείρισης, οι πόροι
χρηματοδότησης, το ύψος, τα κριτήρια και η διαδικα−
σία καταβολής της αποζημίωσης των δήμων ανάλογα
με τον αριθμό των ωφελουμένων και τον απαιτούμενο
αριθμό εργαζομένων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία
διαδικασία και λεπτομέρεια για την απρόσκοπτη υλο−
ποίηση του προγράμματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.