!

..."ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ"... !
ΟΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ !!!! Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ !!!! ΠΑΡΟΧΗ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Αναγνώστες

Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016

Υπογράφηκε το Προεδρικό Διάταγμα για την αναγνώριση προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα


 dimosio_new
Στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως αναμένεται να αναρτηθεί το Προεδρικό Διάταγμα με βάση το οποίο δίνεται η δυνατότητα σε χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους να αναγνωρίσουν έως και 7 χρόνια προυπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα. Πρόκειται για ρύθμιση που ίσχυε και στο παρελθόν ωστόσο δεν είχε ενεργοποιηθεί καθώς οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν είχαν προχωρήσει στη διαδικασία υπογραφής του Προεδρικού Διατάγματος
Παρά το γεγονός ότι είχε θεσμοθετηθεί η αναγνώριση προϋπηρεσίας έως επτά ετών για τους δημοσίους υπαλλήλους δεν είχε τεθεί σε εφαρμογή, καθώς οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν είχαν επισπεύσει τη διαδικασία υπογραφής του Προεδρικού Διατάγματος που ενεργοποιούσε τον συνυπολογισμό ετών εργασίας στον ιδιωτικό τομέα.
Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης
Έως τις 31 Ιουλίου 2016 θα έχει τεθεί σε λειτουργία το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης. Προωθείται με γοργούς ρυθμούς η διαδικασία δημιουργίας «δεξαμενής» στελεχών για τις θέσεις που βρίσκονται στην κορυφή της διοικητικής ιεραρχίας, στον Δημόσιο και τον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα. Το Μητρώο, σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών κ. Χριστόφορο Βερναρδάκη, έχει ως στόχο την απεξάρτηση της Δημόσιας Διοίκησης από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Εντός του μηνός Ιουλίου θα τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα στην επίσημη ιστοσελίδα του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) για την υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων όσων στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης δύναται να εγγραφούν σε αυτό προκειμένου να θέσουν υποψηφιότητα για θέσεις ευθύνης όπως διοικητές ή μέλη ΔΣ οργανισμών, Γενικοί Διευθυντές ή επιτελικά στελέχη.
Η αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα θα επιφέρει ανακατατάξεις καθώς θα επηρεάσει:
• Τη βαθμολογική κατάταξη. Η αναγνώριση έως και επτά ετών προϋπηρεσίας θα δώσει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους που θα αποδείξουν τα χρόνια απασχόλησης να «ανέβουν» στη βαθμολογική κλίμακα, με αποτέλεσμα να διεκδικήσουν θέσεις ευθύνης όταν θα ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής προϊσταμένων.
• Το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών. Η αναγνώριση της εργασίας στον ιδιωτικό τομέα θα δώσει τη δυνατότητα σε στελέχη του Δημοσίου να ενταχθούν στο Μητρώο Επιτελικών Στελεχών που καταρτίζεται, καθώς η πιστοποιημένη εμπειρία θα τους δώσει τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στη λίστα των υποψηφίων για την ανάληψη επιτελικών θέσεων στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα.
• Τη μισθολογική τους εξέλιξη αλλά από το 2018. Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο και τον νόμο που ορίζει το νέο μισθολόγιο και βαθμολόγιο Δημοσίου, οι αποδοχές των εργαζομένων στον κρατικό μηχανισμό θα είναι… παγωμένες μέχρι και το 2018. Ομως η θεσμοθέτηση της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας ανοίγει τον δρόμο για να αποδοθούν οι αυξήσεις λόγω ωριμάνσεων ύστερα από 2 χρόνια.
  • Σύμφωνα με τον νόμο 4354/15 η αναγνώριση των ετών προϋπηρεσίας θα πρέπει να είναι στην ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα που εργάζεται ο υπάλληλος στον κρατικό μηχανισμό.
Για παράδειγμα, εάν ένας υπάλληλος ΠΕ έχει την ειδικότητα του εργαζομένου στις διοικητικές υπηρεσίες, θα πρέπει να αποδείξει ότι εργαζόταν ως διοικητικός υπάλληλος και στον ιδιωτικό τομέα. Αντίστοιχα ένας ηλεκτρολόγος ΤΕ θα πρέπει να αποδείξει την προϋπηρεσία του στην ίδια ειδικότητα πριν διοριστεί στο Δημόσιο. Για πρώτη φορά θα ισχύσει η προϋπηρεσία για όσους έχουν απασχοληθεί στον ιδιωτικό τομέα ως ελεύθεροι επαγγελματίες και ήταν αμειβόμενοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
Τα δικαιολογητικά
Τα δικαιολογητικά που θα χρειαστεί να καταθέσουν οι δημόσιοι υπάλληλοι για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα θα είναι: τα ένσημα ή βεβαίωση από τα αντίστοιχα ασφαλιστικά ταμεία που θα πιστοποιούν τον χρόνο εργασίας, αποδεικτικό συνάφειας αντικειμένου από τα αρμόδια Επαγγελματικά Επιμελητήρια.
Παράλληλα, στα δικαιολογητικά εντάσσονται η βεβαίωση μισθολογικών καταστάσεων που αποδεικνύουν τη θέση που κατείχε ο υπάλληλος στον ιδιωτικό τομέα και Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών εφόσον ο υπάλληλος εργαζόταν ως ελεύθερος επαγγελματίας. Τα δικαιολογητικά θα κατατεθούν υπόψη των αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων τα οποία θα αποφασίσουν για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας.
  • Κλειδί για την εφαρμογή της αναγνώρισης προϋπηρεσίας σε αυτήν την οικονομική συγκυρία είναι ο διαχωρισμός βαθμολογίου από το μισθολόγιο που θεσμοθετήθηκε με τον νέο νόμο. Ετσι η αναγνώριση των ετών θα υπολογιστεί μόνο στη βαθμολογική εξέλιξη του εργαζομένου, ενώ ο μισθός του θα παραμείνει ο ίδιος τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2018.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση θα ευνοήσει υπαλλήλους με προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα οι οποίοι θα ανέλθουν βαθμολογικά και θα πριμοδοτηθούν με μόρια για την ανάληψη θέσεων ευθύνης όταν θα γίνει η επιλογή προϊσταμένων.
Για παράδειγμα, υπάλληλος του υπουργείου Οικονομικών ο οποίος κατέχει πτυχίο πανεπιστημίου και έχει την ειδικότητα του ΠΕ Διοικητικού – Λογιστικού με προϋπηρεσία στο Δημόσιο 12 χρόνια κατατάσσεται στον βαθμό Β. Εάν έχει προϋπηρεσία πέντε χρόνια ως λογιστής σε γραφείο στον ιδιωτικό τομέα, καταλαμβάνει τον Βαθμό Α και θα μπορεί να διεκδικήσει θέση προϊσταμένου.
  • Ο βασικός μισθός θα παραμείνει στα 1.387 ευρώ μεικτά. Μετά το 2018 που εκτιμάται ότι θα ξεπαγώσουν οι ωριμάνσεις, θα φτάσει τα 1.623 ευρώ αφού θα υπολογίζεται ότι θα έχει 19 χρόνια προϋπηρεσίας.
Υπάλληλος σε δήμο ο οποίος ανήκει στην κατηγορία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εργάζεται ως ηλεκτρολόγος με 15 χρόνια υπηρεσίας κατατάχθηκε στον βαθμό Β και λαμβάνει βασικό μισθό 1.158 ευρώ. Εάν διαθέτει ένσημα στον ιδιωτικό τομέα ή δελτίο παροχής που να αποδεικνύει προϋπηρεσία επτά ετών στην ίδια ειδικότητα, τότε θα καταλάβει τον Α βαθμό με συνολική προϋπηρεσία 22 χρόνια. Το 2018 με το ξεπάγωμα των ωριμάνσεων τότε θα έχει προϋπηρεσία 24 χρόνια και θα λάβει βασικό μισθό 1.338 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 180 ευρώ.
Τέσσερις σημαντικές αλλαγές θεσμοθετούνται εντός του Ιουλίου για το Δημόσιο από το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και τον αρμόδιο υπουργό Χριστόφορο Βερναρδάκη. Θεσμοθετείται νέο σύστημα κινητικότητας με νομοσχέδιο που θα έρθει στην βουλή τις επόμενες ημέρες, αναγνωρίζονται έως και επτά χρόνια προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα, τα έγγραφα θα διακινούνται μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο στις κρατικές υπηρεσίες και τέλος τίθεται σε λειτουργεία το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών.
Αναλυτικά οι τέσσερις αλλαγές στον κρατικό μηχανισμό αφορούν:
Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας για μετακινήσεις εξπρές
Μέχρι τα τέλη Ιουλίου θα έχει ψηφιστεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης με το οποίο επιταχύνεται ο χρόνος ολοκλήρωσης των μετακινήσεων και καθορίζεται χρονικό όριο έως και 4 μήνες για τις μετατάξεις και τις αποσπάσεις. Προβλέπεται η δημιουργία Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας στο οποίο εντάσσονται όλοι οι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι. Η κινητικότητα θα έχει εθελούσιο χαρακτήρα και οι μετακινήσεις θα γίνονται σε κενές οργανικές θέσεις του ίδιου κλάδου και της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας για την οποία ο υπάλληλος θα έχει τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
  • Στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας οι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που υπηρετούν στο στενό δημόσιο τομέα στις ανεξάρτητες αρχές, στους δήμους και τις περιφέρειες, στα ΝΠΔΔ καθώς και στα ΝΠΙΔ καθώς σε εταιρείες του δημοσίου που επιχορηγούνται από το κράτος κατά 50% του ετήσιου προϋπολογισμού τους.
Στις διαδικασίες κινητικότητας συμμετέχουν όλοι οι διοικητικοί υπάλληλοι ενώ εξαιρούνται οι τομείς της Υγείας, της Παιδείας, οι ένστολοι και οι δικαστικοί λειτουργοί καθώς διαθέτουν ειδικά συστήματα κινητικότητας. Για να συμμετέχει ένας φορέας στο σύστημα Κινητικότητας ως υπηρεσία υποδοχής θα πρέπει να έχει εκδώσει τον οργανισμό εσωτερικής λειτουργίας του μετά από αξιολόγηση των δομών και κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας. Συστήνεται Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας στο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που αξιολογεί τα αιτήματα των φορέων για την αναγκαιότητα διενέργειας αποσπάσεων λόγω σοβαρών και επειγουσών αναγκών, έχει την διαχείριση του οργανογράμματος της Δημόσιας Διοίκησης και παράλληλα μπορεί να ανακατανέμει το προσωπικό μετά από αναδιάρθρωση υπηρεσιών και συγχώνευση φορέων.
Διαδικασία και κριτήρια αξιολόγησης
Το πρόγραμμα κινητικότητας διενεργείται σε τρείς κύκλους κατ’ έτος και αφορά κάλυψη κενών θέσεων με μετάταξη ή κάλυψη εκτάκτων αναγκών με απόσπαση. Το τελευταίο 15νθήμερο κάθε έτους οι Υπουργοί και οι επικεφαλής των Ανεξάρτητων Αρχών αποστέλλουν τα αιτήματα τους στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας για κάλυψη θέσεων στις υπηρεσίες τους, καθώς και στους εποπτευόμενους φορείς συνοδευόμενα από έκθεση για το υπηρετούν προσωπικό, τις εκτιμώμενες αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης και τις τρέχουσες διαδικασίες προσλήψεων. Το αίτημα για κάθε θέση περιλαμβάνει το περίγραμμα θέσης εργασίας και τα πρόσθετα τυπικά προσόντα. Τα αιτήματα για απόσπαση θα πρέπει να είναι αιτιολογημένα για την τον σοβαρό και επείγοντα χαρακτήρα και την αναγκαιότητα κάλυψης της θέσης.
  • Τα αιτήματα αξιολογούνται από την ΚΕΣ και ο πρώτος πίνακας με τις διαθέσιμες θέσεις δημοσιοποιείται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης την 1η Φεβρουαρίου κάθε έτους.
  • Οι υπάλληλοι που επιθυμούν να συμμετέχουν στην διαδικασία καταθέτουν ηλεκτρονικά αιτήσεις εντός 15 ημερών. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου η υπηρεσία υποδοχής αξιολογεί τις αιτήσεις.
  • Η μετάταξη ή η απόσπαση ολοκληρώνεται με απόφαση της υπηρεσίας υποδοχής και κοινοποιείται στον υπάλληλο μέχρι τις 15 Μαϊου κάθε έτους, σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την υποβολή αίτησης.
  • Οι επόμενοι δύο κύκλοι κινητικότητας ξεκινούν την 1η Ιουνίου και 1η Οκτωβρίου αντίστοιχα και ολοκληρώνονται στις 15 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους και στις 15 Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
Για την αξιολόγηση των υποψηφίων λαμβάνεται υπόψη:
  • η συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων με την προκηρυσσόμενη θέση
  • οι εκθέσεις αξιολόγησης
  • η εμπειρία στην άσκηση των συγκεκριμένων καθηκόντων
Αναγνώριση προϋπηρεσίας έως επτά χρόνια από τον ιδιωτικό τομέα
Υπογράφηκε το Προεδρικό Διάταγμα για την αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα όπου μπορούν να ενταχθούν οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και οι δημοτικοί υπάλληλοι. Η προϋπηρεσία μπορεί να έχει αποκτηθεί στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. και αναγνωρίζεται για την βαθμολογική ένταξη των υπαλλήλων. Η προϋπηρεσία από τον ιδιωτικό τομέα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα επτά χρόνια για εργασιακή σχέση πλήρους απασχόλησης. Στην περίπτωση που η προϋπηρεσία αφορά εργασιακή σχέση μερικής απασχόλησης, ο αναγνωριζόμενος χρόνος μειώνεται αντιστοίχως. Ο χρόνος προϋπηρεσίας συνυπολογίζεται ως πλεονάζων χρόνος στο βαθμό που έχει καταταχθεί ο υπάλληλος. Για παράδειγμα στους υπαλλήλους που έχουν ήδη τον καταληκτικό βαθμό της κατηγορίας τους, η προϋπηρεσία θα υπολογιστεί ως πλεονάζων χρόνος στον βαθμό αυτό. Για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκδίδεται απόφαση του αρμόδιου οργάνου για την βαθμολογική ένταξη του υπάλληλου μετά από σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου.
Για πρώτη φορά στην προϋπηρεσία θα μπορεί να συνυπολογιστεί εκτός της εξηρτημένης μισθωτής εργασίας και η άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος ή απασχόληση με έμμισθη εντολή. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας είναι να έχει αποκτηθεί μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών της εκπαιδευτικής βαθμίδας που ανήκει ο εργαζόμενος και μετά την απόκτηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος ενώ θα πρέπει να είναι συναφής με το αντικείμενο του δημοσίου υπαλλήλου. Η συνάφεια του αντικειμένου της προϋπηρεσίας κρίνεται σε σχέση με τα αντικείμενα στα οποία απασχολούνται οι υπάλληλοι στις κρατικές υπηρεσίες.
Προκειμένου να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση στην αρμόδια διεύθυνση Προσωπικού. Η αίτησή για όσους έχουν ασκήσει ελευθέριο επάγγελμα συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά: βεβαίωση από το οικείο επαγγελματικό επιμελητήριο ή Σύλλογο από την οποία προκύπτει η ιδιότητα του μέλους και η διάρκειά της εφόσον η ιδιότητα αυτή είναι υποχρεωτική για την άσκηση του επαγγέλματος. Εάν δεν είναι υποχρεωτική η εγγραφή στο οικείο επιμελητήριο τότε προσκομίζεται η άδεια άσκησης επαγγέλματος η βεβαίωση από την αρμόδια διοικητική αρχή καθώς και βεβαίωση του ασφαλιστικού φορέα από την οποία προκύπτει η διάρκεια ασφάλισης καθώς και οποιαδήποτε άλλα έγγραφα που πιστοποιούν την προϋπηρεσία όπως συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, δελτία ή τιμολόγια παροχής υπηρεσιών κτλ. Για όσους διαθέτουν μισθωτή προϋπηρεσία απαιτείται η άδεια άσκησης επαγγέλματος και βεβαίωση από τον εργοδότη που πιστοποιεί τον χρόνο και το είδος της απασχόλησης του εργαζομένου.
Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο εξετάζει τα δικαιολογητικά που έχουν προσκομίσει οι υποψήφιοι και αποφαίνεται για την αίτηση μέσα σε τρεις μήνες από την κατάθεση των εγγράφων. Το αρμόδιο όργανο, μετά την εισήγηση του υπηρεσιακού συμβουλίου, εκδίδει απόφαση εντός 15 ημερών και με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας πραγματοποιείται και η κατάταξη σε βαθμό η ο συνυπολογισμός της ως πλεονάζοντος χρόνου στον βαθμό που ήδη ανήκει ο υπάλληλος.
Ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων στο Δημόσιο
Σύμφωνα με διάταξη που θα περιέχεται στο νομοσχέδιο για την κινητικότητα του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης όλα τα διοικητικά έγγραφα θα διακινούνται υποχρεωτικά μόνον ηλεκτρονικά (με ψηφιακή υπογραφή) καθιστώντας ανενεργή την ειδικότητα του κλητήρα, ενώ τα έγγραφα που θα αφορούν πολίτες θα αποστέλλονται απευθείας στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο. Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα είναι υποχρεωμένοι να διακινούν όλα τα έγγραφα σε ηλεκτρονική μορφή και μάλιστα κάθε υπάλληλος θα υπογράφει κάνοντας χρήση της ατομικής του ψηφιακής υπογραφής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.