!

..."ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ"... !
ΟΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ !!!! Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ !!!! ΠΑΡΟΧΗ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Αναγνώστες

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

Γ.Πατούλης-Πρόεδρος ΚΕΔΕ: «Αναγκαίο να βρεθεί μία μόνιμη, κοινά αποδεκτή, λύση για τους εργαζόμενους στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» Πρόταση Προέδρου της ΚΕΔΕ να συσταθεί μία επιτροπή με τη συμμετοχή νομικών εκπροσώπων όλων των πλευρών για οριστική λύση στο πρόβλημα


Την πάγια θέση της ΚΕΔΕ πως είναι απολύτως απαραίτητη η διασφάλιση της απρόσκοπτης συνέχισης του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι», με ταυτόχρονη διασφάλιση απασχόλησης του υφισταμένου προσωπικού διατύπωσε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης κατά τη συνάντηση που πραγματοποίησε με τον υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Π. Κουρουμπλή, την Αν. υπουργό Εργασίας Θ. Φωτίου και τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων του προγράμματος.
Ο κ. Πατούλης χαρακτήρισε θετικό το γεγονός ότι διασφαλίστηκε η απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας του προγράμματος, με κρατική χρηματοδότηση, μέχρι το 2018.
Ωστόσο, όπως επισήμανε στους δύο υπουργούς, πρέπει να αναζητηθεί μια μόνιμη, κοινά αποδεκτή λύση για τους εργαζόμενους οι οποίοι, όπως ανέφερε, με την αφοσίωση και τις άοκνες προσπάθειες τους στηρίζουν και επικοινωνούν τα οφέλη του προγράμματος στην κοινωνία.
Σε αυτή την κατεύθυνση διατύπωσε την πρόταση η οποία και έγινε αποδεκτή, να συσταθεί μία επιτροπή με τη συμμετοχή των νομικών συμβούλων της ΚΕΔΕ, του υπουργείου Εσωτερικών αλλά και των εργαζομένων στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» προκειμένου να επεξεργαστούν από κοινού νομοθετικές προτάσεις που θα δώσουν οριστική λύση στο πρόβλημα.
Οι προτάσεις στις οποίες θα καταλήξει η επιτροπή θα συζητηθούν σε μία νέα συνάντηση της ΚΕΔΕ και εκπροσώπων των εργαζομένων με την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Εσωτερικών και Εργασίας, στα τέλη Αυγούστου.
Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ τόνισε τα εξής:
«Μαζί με τους εργαζόμενους στο πρόγραμμα διαμορφώνουμε ένα κοινό μέτωπο για τη διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων τους.
Δεν μπορεί η κεντρική διοίκηση να μετατοπίζει τις ευθύνες της στους Δήμους. Το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι», το οποίο ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, επιτελεί κοινωνικό έργο καθώς προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες σε όλους τους συμπολίτες μας που δεν έχουν τη δυνατότητα εύκολης πρόσβασης στις δομές υγείας. Οφείλουμε να το προστατεύσουμε. Η ΚΕΔΕ εμμένει στην σταθερή θέση της πως είναι απαραίτητη η ομαλή συνέχιση του προγράμματος αλλά η διασφάλιση των θέσεων εργασίας όλων των εργαζόμενων».
Κατά τη συνάντηση από πλευράς ΚΕΔΕ, εκτός από τον Πρόεδρο Γ. Πατούλη, συμμετείχαν ο Δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών και μέλος του ΔΣ της ΚΕΔΕ Σ. Δανιηλίδης, το  Μέλος της Επιτροπής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας και Δημοτική Σύμβουλος Καλαμαριάς Μ. Παυλίδου, η Νομικός της ΚΕΔΕ Ν. Αλεξίου και η Διευθύντρια Επεξεργασίας Πολιτικών της Τ.Α Χ. Μανάρα.



ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τηλ.: 2132147514, 2132147540, Fax: 2103899651, Email : info@kedke.grkedkegr@gmail.com

Κυριακή 24 Ιουλίου 2016

Νέο προσωπικό με 1.450 προσλήψεις στα Κέντρα Κοινότητας – Ποιοι θα έχουν «έξτρα» μόρια

Τον Οκτώβριο σχεδιάζεται να λειτουργήσουν τα πρώτα Κέντρα Κοινότητας, η νέα δομή που θα δημιουργηθεί σε 254 δήμους σε ολόκληρη τη χώρα με σκοπό να αποτελέσει το πρώτο σημείο συνάντησης με τους πολίτες που έχουν ανάγκη από δράσεις κοινωνικής προστασίας. Αυτό ανέφερε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Πρακτορείο 104,9 FM”, η διδάκτωρ κοινωνιολογίας, Εύη Κάιλα, συνεργάτιδα της αναπληρώτριας υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώς Φωτίου.
Η κ. Κάιλα προανήγγειλε τη δημιουργία ενός πολύτιμου εργαλείου για τους δήμους, όπως είπε, ενός πληροφοριακού συστήματος. «Θα υπάρχουν πιστοποιημένοι χρήστες σε κάθε κέντρο κοινότητας από τις κοινωνικές δομές των δήμων. Με αυτό το πληροφοριακό σύστημα θα μπορεί άμεσα να γίνεται η καταγραφή των προσερχόμενων και η διασύνδεσή τους με τα προγράμματα και τους φορείς. Δεν θα χρειαστεί δηλαδή ο κάθε δήμος να στήσει το δικό του σύστημα, δεν θα χρειαστεί να υπάρχει ένα αρχείο με έγγραφα όπως υπήρχε στο παρελθόν. Θα είναι τελείως σύγχρονο το σύστημα και πάρα πολύ άμεσα εφαρμόσιμο», διευκρίνισε.
Μιλώντας ειδικότερα για τα Κέντρα Κοινότητας τόνισε ότι η δομή σχεδιάστηκε από το υπουργείο, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες γιατί ουσιαστικά εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ του 2014-2020. «Είναι ουσιαστικά αυτό που θα λέγαμε one stop shop, δηλαδή ένα σημείο στο οποίο έρχονται οι πολίτες που έχουν ανάγκη από δράσεις κοινωνικής προστασίας, καταγράφονται και μετά διασυνδέονται με όλους τους φορείς και τα προγράμματα εκείνα που τους προσφέρουν λύσεις σε διάφορα προβλήματα, είτε αυτά αφορούν την απασχόλησή τους, είτε κάποια προνοιακή βοήθεια λόγω αναπηριών, είτε επανένταξή τους με διάφορους άλλους τρόπους. Γενικά είναι η πρώτη επαφή των ανθρώπων αυτών που είναι εν δυνάμει ωφελούμενοι όλων αυτών των δράσεων με τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων για να πάρουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για την κοινωνική τους επανένταξη», σχολίασε.
Είπε, μάλιστα, ότι τα Κέντρα Κοινότητας θα βοηθήσουν πάρα πολύ την πανελλαδική εφαρμογή του κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης, του προγράμματος που αυτή τη στιγμή “τρέχει” πιλοτικά σε 30 δήμους σε όλη τη χώρα και από τον Ιανουάριο του 2017 θα εφαρμοστεί πλέον σε όλους τους δήμους της επικράτειας. Για τον τρόπο με τον οποίο προέκυψαν οι 254 δήμοι όπου θα γίνουν τα πρώτα Κέντρα Κοινότητας, διευκρίνισε ότι επειδή δημιουργούνται σε συνεργασία του υπουργείου με τις Περιφέρειες, οι οποίες είχαν ήδη εγκεκριμένους προϋπολογισμούς για στρατηγικές κοινωνικής ένταξης, «υπάρχουν περιφέρειες όπου σε όλους τους δήμους μπορούν και ιδρύονται Κέντρα κοινότητας και υπάρχουν και περιφέρειες όπου οι δήμοι με κάτω από 10.000 κατοίκους που έχουν και μικρότερες ανάγκες και λιγότερο πληθυσμό να απευθυνθεί στα Κέντρα Κοινότητας δεν περιλαμβάνονται. Έτσι προέκυψε αυτός ο αριθμός των 254 σε έναν αριθμό δήμων 320 περίπου πανελλαδικά».
Σχετικά με το προσωπικό που θα απασχοληθεί στα Κέντρα, τόνισε ότι καθώς πρόκειται για μια καινούρια δομή και όχι για συνέχεια προηγούμενων προγραμμάτων θα προσληφθεί προσωπικό εξαρχής, και συγκεκριμένα 1.450 άτομα σε όλη την Ελλάδα. «Έχει ληφθεί μέριμνα ώστε στα κριτήρια τα οποία θα εφαρμοστούν κατά τη διαδικασία των προσλήψεων με όρους ΑΣΕΠ να υπάρξει μοριοδότηση αρκετά μεγάλη για την εμπειρία από δομές κοινωνικής προστασίας και κοινωνικής ένταξης. Αυτό σημαίνει ότι τα άτομα που δούλευαν σε αυτές τις δομές θα έχουν αυξημένες πιθανότητες να επαναπροσληφθούν σε μία από τις καινούριες δομές, είτε είναι Κέντρα Κοινότητας είτε είναι πάλι δομές αντιμετώπισης της φτώχειας», προσέθεσε.
Η κ. Κάιλα γνωστοποίησε ακόμη ότι σε δήμους που έχουν θύλακες Ρομά τα Κέντρα Κοινότητας διευρύνονται όσον αφορά το προσωπικό τους, ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν και τις ειδικές ανάγκες αυτής της κατηγορίας πληθυσμού. Κάλεσε, τέλος, τους δήμους να ενημερωθούν από τη σελίδα της ΕΕΤΑΑ για το υλικό που έχει αναρτηθεί εκεί και θα τους διευκολύνει να υποβάλλουν τις προτάσεις τους στις Περιφέρειες.




http://www.aftodioikisi.gr

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2016

ΕΕΤΑΑ - Β' ΔΟΣΗ 30% 1/1/2016 - 31/12/2016

ΕΕΤΑΑ.....ΑΝΑΡΤΗΣΗ 21/7/2016
Φορείς και Ποσά Β΄Δόσης 30% 1/1/2016 - 31/12/2016 καθώς και παλιότερα έργα
Προσοχή !!!
Για τη Β΄Δόση....Καλούνται οι Φορείς να ΜΗΝ στείλουν τιμολόγια καθώς θα ακολουθήσει σχετική ανακοίνωση.
Θα ακολουθήσει κι άλλη σχετική ανάρτηση



ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΕΡΓΑ

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016

ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ

Συνεδριάζει αύριο στις 3 μμ το ΔΣ της ΚΕΔΕ

Συνέρχεται αύριο, Πέμπτη 14 Ιουλίου και ώρα 3 μμ το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ.
Κατά τη συνεδρίαση θα επανεξεταστεί το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Επίσης το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ αναμένεται να τοποθετηθεί στην υπό έκδοση απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών για την σύνταξη των προϋπολογισμών των δήμων για το 2017, καθώς και επί των νομοσχεδίων του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ και το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας.
Αναλυτικά τα θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. Επικύρωση Πρακτικών Διοικητικού Συμβουλίου.
  2. Ενημέρωση από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ για θέματα επικαιρότητας.
  3. Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με το υπ’ αριθμ. 22569/8.7.2016 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα: «Διατύπωση γνώμης της ΚΕΔΕ, ενόψει έκδοσης ΥΑ κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 77 του ν. 41722013» – Σύνταξη των προϋπολογισμών των Δήμων για το 2017.
Εισηγητές:    Γ. Πατούλης, πρόεδρος ΚΕΔΕ
Α. Καστρινός, πρόεδρος Επιτροπής Οικονομικών Ο.Τ.Α.
  1. Συζήτηση επί του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα: «Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α., Ρύθμιση Θεμάτων Ο.Τ.Α. και άλλες διατάξεις».
Εισηγητής:   Γ. Πατούλης, πρόεδρος ΚΕΔΕ
  1. Συζήτηση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης για το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας.
Εισηγητής:   Γ. Πατούλης, πρόεδρος ΚΕΔΕ
  1. Έγκριση Αποφάσεων Προέδρου.
  2. Διάφορα θέματα και ανακοινώσεις.


ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τηλ.: 2132147514, 2132147540, Fax: 2103899651, E-mail : info@kedke.grkedkegr@gmail.com

Στην Κιβωτό του Κόσμου η "Βοήθεια στο σπίτι"

http://paramythia-online.gr
Το πρόγραμμα Βοήθεια στο σπίτι του Δήμου Σουλίου, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Κιβωτό του Κόσμου Ηπείρου που βρίσκεται στην ορεινή και ακριτική Πωγωνιανή Ιωαννίνων.
Η Κιβωτός παρέχει προστασία, εκπαίδευση και αγάπη σε παιδιά που έχουν βιώσει την εγκατάλειψη, την κακοποίηση, την εκμετάλλευση και την παραμέληση.
Σκοπός της επίσκεψης του Βοήθεια στο σπίτι ήταν να στηρίξει την Κιβωτό συμβάλλοντας με οποιοδήποτε τρόπο στην προσπάθεια των εθελοντών να παραμείνει αυτό το κέντρο ανοιχτό, συγκεντρώνοντας και προσφέροντας τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης .
Μπορούμε να ενισχύουμε την Κιβωτό καλώντας από όλα τα σταθερά και κινητά τηλέφωνα στο 19888(χρέωση 2,46€/κλήση) ή στέλνοντας μήνυμα στο 19888(2,46€/sms) ή καλώντας στο 901 11 170(3,67€/κλήση εντός δικτύου ΟΤΕ).

Κυριακή 10 Ιουλίου 2016

Πώς μπορούν να χρηματοδοτούνται οι Δήμοι από Ευρωπαϊκά Προγράμματα (Οδηγός)

Πληροφορίες και αναλυτικές λεπτομέρειες σχετικά με όλα τα τρέχοντα προγράμματα της ΕΕ για τη νέα δημοσιονομική περίοδο 2014-2020 περιλαμβάνει οδηγός που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο οδηγός παρέχει οδηγίες και πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες υποβολής αιτήσεων ενώ  υποδεικνύει πληροφορίες στοχοθετημένες για τους αιτούντες χρηματοδότηση και τις  ανάγκες τους. Παρέχει ζεύξεις σε λεπτομερέστερες πληροφορίες σχετικά με ειδικές δυνατότητες. Περιλαμβάνει επίσης παραδείγματα και πρακτικές συμβουλές. Να σημειωθεί ότι η νέα γενιά προγραμμάτων της ΕΕ βασίζεται σε προγενέστερα επιτυχημένα προγράμματα που έχουν όμως βελτιωθεί και εκσυγχρονιστεί.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε βασικούς τομείς για το μέλλον της ΕΕ. Ενδεικτικά: έρευνα και καινοτομία, μεταφορές, ενέργεια, ευκαιρίες απασχόλησης για τη νεότερη γενιά και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.
Ο στόχος είναι η προώθηση της απασχόλησης και της ανάπτυξης και δημιουργία καλύτερης ποιότητας ζωής στην Ευρώπη. Ένα άλλο σημείο στο οποίο εστιάζουμε την προσοχή μας είναι η μείωση της γραφειοκρατίας.
Η ΕΕ απλοποίησε τους δημοσιονομικούς κανόνες της για τις επιχειρήσεις, τους δήμους, τις περιφέρειες, τους επιστήμονες και τις ΜΚΟ της Ευρώπης.
Η πρόσβαση στη χρηματοδότηση της ΕΕ σήμερα θεωρείται ευκολότερη από ποτέ, σύμφωνα με τους εκδότες.
Δείτε αναλυτικά τον Οδηγό ΕΔΩ



http://www.aftodioikisi.gr

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016

Έρχεται πλήρης απογραφή των υπαλλήλων ΟΤΑ & των μισθών τους (διάταξη)

Μητρώο με τους υπαλλήλους των φορέων της Αυτοδιοίκησης δημιουργεί το υπουργείο Εσωτερικών με άρθρο του πολυνομοσχεδίου. Ονομάζεται «Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης» (ΜΑΔ-ΟΤΑ) και περιλαμβάνει στοιχεία για το ανθρώπινο δυναμικό των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης που απογράφεται στην Κεντρική Βάση Δεδομένων Ανθρώπινου Δυναμικού των περ. α-ε της παρ. 1 του άρθρου δεύτερου του ν.3845/2010.
Το ΜΑΔ-ΟΤΑ περιλαμβάνει :
  1. i) Τα στοιχεία απογραφής που καταγράφονται από τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης στην εφαρμογή «Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου», σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις και εγκυκλίους.
  2. ii) Συγκεντρωτικά στατιστικά στοιχεία για τις πληρωμές που διενεργούνται μέσω του συστήματος της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών για κάθε φορέα της τοπικής αυτοδιοίκησης, ομαδοποιημένα σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη, από αυτή, σχετική κωδικοποίηση και ανάλογα με το είδος της σχέσης εργασίας του ανθρώπινου δυναμικού και το είδος της πληρωμής.

Αναλυτικά:
Άρθρο 118
Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
α. Στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης τηρείται ηλεκτρονική βάση δεδομένων, η οποία ονομάζεται «Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης» (εφεξής ΜΑΔ-ΟΤΑ) και περιλαμβάνει στοιχεία για το ανθρώπινο δυναμικό των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης που απογράφεται στην Κεντρική Βάση Δεδομένων Ανθρώπινου Δυναμικού των περ. α-ε της παρ. 1 του άρθρου δεύτερου του ν.3845/2010. Το ΜΑΔ-ΟΤΑ περιλαμβάνει :
  1. i) Τα στοιχεία απογραφής που καταγράφονται από τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης στην εφαρμογή «Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου», σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις και εγκυκλίους.
  2. ii) Συγκεντρωτικά στατιστικά στοιχεία για τις πληρωμές που διενεργούνται μέσω του συστήματος της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών για κάθε φορέα της τοπικής αυτοδιοίκησης, ομαδοποιημένα σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη, από αυτή, σχετική κωδικοποίηση και ανάλογα με το είδος της σχέσης εργασίας του ανθρώπινου δυναμικού και το είδος της πληρωμής.
β. Για την κατάρτιση και την επικαιροποίηση του ΜΑΔ-ΟΤΑ χορηγείται σε εξουσιοδοτημένους χρήστες της αρμόδιας για θέματα προσωπικού των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης οργανικής μονάδας του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης δικαίωμα πρόσβασης στα στοιχεία της εφαρμογής «Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου» που αφορούν τον τομέα ΟΤΑ, και παράλληλα αποστέλλονται σε αυτή μηνιαίως, από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών, τα στατιστικά στοιχεία που αναφέρονται στην ανωτέρω περίπτωση (β).
γ. Ο προϊστάμενος της αρμόδιας για τα θέματα προσωπικού των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης είναι εκ παραλλήλου υπεύθυνος για τη διασφάλιση της έγκαιρης, ολοκληρωμένης και αξιόπιστης απογραφής του ανθρώπινου δυναμικού στην εφαρμογή «Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου» από τους υπόχρεους, προς τούτο, φορείς αρμοδιότητάς του, και σε περίπτωση παρέκκλισης αυτών μπορεί να εισηγείται την επιβολή των σχετικών, εκάστοτε προβλεπόμενων κυρώσεων.
δ. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης μπορεί να προβλέπεται η επέκταση του ΜΑΔ-ΟΤΑ και με στοιχεία του ανθρώπινου δυναμικού πάσης φύσεως νομικών προσώπων και εταιρειών, που ανήκουν ή στα οποία συμμετέχουν ΟΤΑ ή άλλοι φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, και τυχόν δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του πρώτου εδαφίου του παρόντος, να καθορίζονται οι υπόχρεοι απογραφής, το είδος των στοιχείων, ο χρόνος, ο τρόπος και γενικά η διαδικασία συλλογής και επικαιροποίησης αυτών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
ε. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, μπορεί να καθορίζονται οι υπηρεσίες και οι φορείς που δύνανται να έχουν πρόσβαση στο Μ.Α.Δ.ΦΟ.Τ.Α, αριθμοδείκτες αξιολόγησης της στελέχωσης των φορέων που προκύπτουν από τα στοιχεία του και ο τρόπος αξιοποίησής τους για την ορθολογικότερη διάρθρωση και διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και κάθε άλλη, αναγκαία λεπτομέρεια για την τήρηση και λειτουργία του.
στ. Οι διατάξεις της παρ.5 του άρθρου 269 του ν. 3852/2010 κατά το μέρος της αναφοράς αυτών στη βάση δεδομένων «Ηλεκτρονικό Μητρώο εργαζομένων των Περιφερειών», καθώς και οι διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 267 του ν. 3852/2010 κατά το μέρος της αναφοράς αυτών στη βάση δεδομένων «Ηλεκτρονικό Μητρώο εργαζομένων των Δήμων» καταργούνται.



http://www.aftodioikisi.gr

Ψηφίστηκε η τροπολογία για τους ΔΕ με εμπειρία

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

ΕΕΤΑΑ - 2η ΑΝΑΡΤΗΣΗ Β' ΔΟΣΗ 2016

Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016

Υπογράφηκε το Προεδρικό Διάταγμα για την αναγνώριση προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα


 dimosio_new
Στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως αναμένεται να αναρτηθεί το Προεδρικό Διάταγμα με βάση το οποίο δίνεται η δυνατότητα σε χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους να αναγνωρίσουν έως και 7 χρόνια προυπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα. Πρόκειται για ρύθμιση που ίσχυε και στο παρελθόν ωστόσο δεν είχε ενεργοποιηθεί καθώς οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν είχαν προχωρήσει στη διαδικασία υπογραφής του Προεδρικού Διατάγματος
Παρά το γεγονός ότι είχε θεσμοθετηθεί η αναγνώριση προϋπηρεσίας έως επτά ετών για τους δημοσίους υπαλλήλους δεν είχε τεθεί σε εφαρμογή, καθώς οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν είχαν επισπεύσει τη διαδικασία υπογραφής του Προεδρικού Διατάγματος που ενεργοποιούσε τον συνυπολογισμό ετών εργασίας στον ιδιωτικό τομέα.
Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης
Έως τις 31 Ιουλίου 2016 θα έχει τεθεί σε λειτουργία το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης. Προωθείται με γοργούς ρυθμούς η διαδικασία δημιουργίας «δεξαμενής» στελεχών για τις θέσεις που βρίσκονται στην κορυφή της διοικητικής ιεραρχίας, στον Δημόσιο και τον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα. Το Μητρώο, σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών κ. Χριστόφορο Βερναρδάκη, έχει ως στόχο την απεξάρτηση της Δημόσιας Διοίκησης από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Εντός του μηνός Ιουλίου θα τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα στην επίσημη ιστοσελίδα του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) για την υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων όσων στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης δύναται να εγγραφούν σε αυτό προκειμένου να θέσουν υποψηφιότητα για θέσεις ευθύνης όπως διοικητές ή μέλη ΔΣ οργανισμών, Γενικοί Διευθυντές ή επιτελικά στελέχη.
Η αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα θα επιφέρει ανακατατάξεις καθώς θα επηρεάσει:
• Τη βαθμολογική κατάταξη. Η αναγνώριση έως και επτά ετών προϋπηρεσίας θα δώσει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους που θα αποδείξουν τα χρόνια απασχόλησης να «ανέβουν» στη βαθμολογική κλίμακα, με αποτέλεσμα να διεκδικήσουν θέσεις ευθύνης όταν θα ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής προϊσταμένων.
• Το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών. Η αναγνώριση της εργασίας στον ιδιωτικό τομέα θα δώσει τη δυνατότητα σε στελέχη του Δημοσίου να ενταχθούν στο Μητρώο Επιτελικών Στελεχών που καταρτίζεται, καθώς η πιστοποιημένη εμπειρία θα τους δώσει τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στη λίστα των υποψηφίων για την ανάληψη επιτελικών θέσεων στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα.
• Τη μισθολογική τους εξέλιξη αλλά από το 2018. Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο και τον νόμο που ορίζει το νέο μισθολόγιο και βαθμολόγιο Δημοσίου, οι αποδοχές των εργαζομένων στον κρατικό μηχανισμό θα είναι… παγωμένες μέχρι και το 2018. Ομως η θεσμοθέτηση της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας ανοίγει τον δρόμο για να αποδοθούν οι αυξήσεις λόγω ωριμάνσεων ύστερα από 2 χρόνια.
  • Σύμφωνα με τον νόμο 4354/15 η αναγνώριση των ετών προϋπηρεσίας θα πρέπει να είναι στην ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα που εργάζεται ο υπάλληλος στον κρατικό μηχανισμό.
Για παράδειγμα, εάν ένας υπάλληλος ΠΕ έχει την ειδικότητα του εργαζομένου στις διοικητικές υπηρεσίες, θα πρέπει να αποδείξει ότι εργαζόταν ως διοικητικός υπάλληλος και στον ιδιωτικό τομέα. Αντίστοιχα ένας ηλεκτρολόγος ΤΕ θα πρέπει να αποδείξει την προϋπηρεσία του στην ίδια ειδικότητα πριν διοριστεί στο Δημόσιο. Για πρώτη φορά θα ισχύσει η προϋπηρεσία για όσους έχουν απασχοληθεί στον ιδιωτικό τομέα ως ελεύθεροι επαγγελματίες και ήταν αμειβόμενοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
Τα δικαιολογητικά
Τα δικαιολογητικά που θα χρειαστεί να καταθέσουν οι δημόσιοι υπάλληλοι για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα θα είναι: τα ένσημα ή βεβαίωση από τα αντίστοιχα ασφαλιστικά ταμεία που θα πιστοποιούν τον χρόνο εργασίας, αποδεικτικό συνάφειας αντικειμένου από τα αρμόδια Επαγγελματικά Επιμελητήρια.
Παράλληλα, στα δικαιολογητικά εντάσσονται η βεβαίωση μισθολογικών καταστάσεων που αποδεικνύουν τη θέση που κατείχε ο υπάλληλος στον ιδιωτικό τομέα και Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών εφόσον ο υπάλληλος εργαζόταν ως ελεύθερος επαγγελματίας. Τα δικαιολογητικά θα κατατεθούν υπόψη των αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων τα οποία θα αποφασίσουν για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας.
  • Κλειδί για την εφαρμογή της αναγνώρισης προϋπηρεσίας σε αυτήν την οικονομική συγκυρία είναι ο διαχωρισμός βαθμολογίου από το μισθολόγιο που θεσμοθετήθηκε με τον νέο νόμο. Ετσι η αναγνώριση των ετών θα υπολογιστεί μόνο στη βαθμολογική εξέλιξη του εργαζομένου, ενώ ο μισθός του θα παραμείνει ο ίδιος τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2018.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση θα ευνοήσει υπαλλήλους με προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα οι οποίοι θα ανέλθουν βαθμολογικά και θα πριμοδοτηθούν με μόρια για την ανάληψη θέσεων ευθύνης όταν θα γίνει η επιλογή προϊσταμένων.
Για παράδειγμα, υπάλληλος του υπουργείου Οικονομικών ο οποίος κατέχει πτυχίο πανεπιστημίου και έχει την ειδικότητα του ΠΕ Διοικητικού – Λογιστικού με προϋπηρεσία στο Δημόσιο 12 χρόνια κατατάσσεται στον βαθμό Β. Εάν έχει προϋπηρεσία πέντε χρόνια ως λογιστής σε γραφείο στον ιδιωτικό τομέα, καταλαμβάνει τον Βαθμό Α και θα μπορεί να διεκδικήσει θέση προϊσταμένου.
  • Ο βασικός μισθός θα παραμείνει στα 1.387 ευρώ μεικτά. Μετά το 2018 που εκτιμάται ότι θα ξεπαγώσουν οι ωριμάνσεις, θα φτάσει τα 1.623 ευρώ αφού θα υπολογίζεται ότι θα έχει 19 χρόνια προϋπηρεσίας.
Υπάλληλος σε δήμο ο οποίος ανήκει στην κατηγορία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εργάζεται ως ηλεκτρολόγος με 15 χρόνια υπηρεσίας κατατάχθηκε στον βαθμό Β και λαμβάνει βασικό μισθό 1.158 ευρώ. Εάν διαθέτει ένσημα στον ιδιωτικό τομέα ή δελτίο παροχής που να αποδεικνύει προϋπηρεσία επτά ετών στην ίδια ειδικότητα, τότε θα καταλάβει τον Α βαθμό με συνολική προϋπηρεσία 22 χρόνια. Το 2018 με το ξεπάγωμα των ωριμάνσεων τότε θα έχει προϋπηρεσία 24 χρόνια και θα λάβει βασικό μισθό 1.338 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 180 ευρώ.
Τέσσερις σημαντικές αλλαγές θεσμοθετούνται εντός του Ιουλίου για το Δημόσιο από το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και τον αρμόδιο υπουργό Χριστόφορο Βερναρδάκη. Θεσμοθετείται νέο σύστημα κινητικότητας με νομοσχέδιο που θα έρθει στην βουλή τις επόμενες ημέρες, αναγνωρίζονται έως και επτά χρόνια προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα, τα έγγραφα θα διακινούνται μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο στις κρατικές υπηρεσίες και τέλος τίθεται σε λειτουργεία το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών.
Αναλυτικά οι τέσσερις αλλαγές στον κρατικό μηχανισμό αφορούν:
Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας για μετακινήσεις εξπρές
Μέχρι τα τέλη Ιουλίου θα έχει ψηφιστεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης με το οποίο επιταχύνεται ο χρόνος ολοκλήρωσης των μετακινήσεων και καθορίζεται χρονικό όριο έως και 4 μήνες για τις μετατάξεις και τις αποσπάσεις. Προβλέπεται η δημιουργία Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας στο οποίο εντάσσονται όλοι οι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι. Η κινητικότητα θα έχει εθελούσιο χαρακτήρα και οι μετακινήσεις θα γίνονται σε κενές οργανικές θέσεις του ίδιου κλάδου και της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας για την οποία ο υπάλληλος θα έχει τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
  • Στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας οι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που υπηρετούν στο στενό δημόσιο τομέα στις ανεξάρτητες αρχές, στους δήμους και τις περιφέρειες, στα ΝΠΔΔ καθώς και στα ΝΠΙΔ καθώς σε εταιρείες του δημοσίου που επιχορηγούνται από το κράτος κατά 50% του ετήσιου προϋπολογισμού τους.
Στις διαδικασίες κινητικότητας συμμετέχουν όλοι οι διοικητικοί υπάλληλοι ενώ εξαιρούνται οι τομείς της Υγείας, της Παιδείας, οι ένστολοι και οι δικαστικοί λειτουργοί καθώς διαθέτουν ειδικά συστήματα κινητικότητας. Για να συμμετέχει ένας φορέας στο σύστημα Κινητικότητας ως υπηρεσία υποδοχής θα πρέπει να έχει εκδώσει τον οργανισμό εσωτερικής λειτουργίας του μετά από αξιολόγηση των δομών και κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας. Συστήνεται Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας στο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που αξιολογεί τα αιτήματα των φορέων για την αναγκαιότητα διενέργειας αποσπάσεων λόγω σοβαρών και επειγουσών αναγκών, έχει την διαχείριση του οργανογράμματος της Δημόσιας Διοίκησης και παράλληλα μπορεί να ανακατανέμει το προσωπικό μετά από αναδιάρθρωση υπηρεσιών και συγχώνευση φορέων.
Διαδικασία και κριτήρια αξιολόγησης
Το πρόγραμμα κινητικότητας διενεργείται σε τρείς κύκλους κατ’ έτος και αφορά κάλυψη κενών θέσεων με μετάταξη ή κάλυψη εκτάκτων αναγκών με απόσπαση. Το τελευταίο 15νθήμερο κάθε έτους οι Υπουργοί και οι επικεφαλής των Ανεξάρτητων Αρχών αποστέλλουν τα αιτήματα τους στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας για κάλυψη θέσεων στις υπηρεσίες τους, καθώς και στους εποπτευόμενους φορείς συνοδευόμενα από έκθεση για το υπηρετούν προσωπικό, τις εκτιμώμενες αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης και τις τρέχουσες διαδικασίες προσλήψεων. Το αίτημα για κάθε θέση περιλαμβάνει το περίγραμμα θέσης εργασίας και τα πρόσθετα τυπικά προσόντα. Τα αιτήματα για απόσπαση θα πρέπει να είναι αιτιολογημένα για την τον σοβαρό και επείγοντα χαρακτήρα και την αναγκαιότητα κάλυψης της θέσης.
  • Τα αιτήματα αξιολογούνται από την ΚΕΣ και ο πρώτος πίνακας με τις διαθέσιμες θέσεις δημοσιοποιείται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης την 1η Φεβρουαρίου κάθε έτους.
  • Οι υπάλληλοι που επιθυμούν να συμμετέχουν στην διαδικασία καταθέτουν ηλεκτρονικά αιτήσεις εντός 15 ημερών. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου η υπηρεσία υποδοχής αξιολογεί τις αιτήσεις.
  • Η μετάταξη ή η απόσπαση ολοκληρώνεται με απόφαση της υπηρεσίας υποδοχής και κοινοποιείται στον υπάλληλο μέχρι τις 15 Μαϊου κάθε έτους, σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την υποβολή αίτησης.
  • Οι επόμενοι δύο κύκλοι κινητικότητας ξεκινούν την 1η Ιουνίου και 1η Οκτωβρίου αντίστοιχα και ολοκληρώνονται στις 15 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους και στις 15 Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
Για την αξιολόγηση των υποψηφίων λαμβάνεται υπόψη:
  • η συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων με την προκηρυσσόμενη θέση
  • οι εκθέσεις αξιολόγησης
  • η εμπειρία στην άσκηση των συγκεκριμένων καθηκόντων
Αναγνώριση προϋπηρεσίας έως επτά χρόνια από τον ιδιωτικό τομέα
Υπογράφηκε το Προεδρικό Διάταγμα για την αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα όπου μπορούν να ενταχθούν οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και οι δημοτικοί υπάλληλοι. Η προϋπηρεσία μπορεί να έχει αποκτηθεί στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. και αναγνωρίζεται για την βαθμολογική ένταξη των υπαλλήλων. Η προϋπηρεσία από τον ιδιωτικό τομέα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα επτά χρόνια για εργασιακή σχέση πλήρους απασχόλησης. Στην περίπτωση που η προϋπηρεσία αφορά εργασιακή σχέση μερικής απασχόλησης, ο αναγνωριζόμενος χρόνος μειώνεται αντιστοίχως. Ο χρόνος προϋπηρεσίας συνυπολογίζεται ως πλεονάζων χρόνος στο βαθμό που έχει καταταχθεί ο υπάλληλος. Για παράδειγμα στους υπαλλήλους που έχουν ήδη τον καταληκτικό βαθμό της κατηγορίας τους, η προϋπηρεσία θα υπολογιστεί ως πλεονάζων χρόνος στον βαθμό αυτό. Για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκδίδεται απόφαση του αρμόδιου οργάνου για την βαθμολογική ένταξη του υπάλληλου μετά από σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου.
Για πρώτη φορά στην προϋπηρεσία θα μπορεί να συνυπολογιστεί εκτός της εξηρτημένης μισθωτής εργασίας και η άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος ή απασχόληση με έμμισθη εντολή. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας είναι να έχει αποκτηθεί μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών της εκπαιδευτικής βαθμίδας που ανήκει ο εργαζόμενος και μετά την απόκτηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος ενώ θα πρέπει να είναι συναφής με το αντικείμενο του δημοσίου υπαλλήλου. Η συνάφεια του αντικειμένου της προϋπηρεσίας κρίνεται σε σχέση με τα αντικείμενα στα οποία απασχολούνται οι υπάλληλοι στις κρατικές υπηρεσίες.
Προκειμένου να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση στην αρμόδια διεύθυνση Προσωπικού. Η αίτησή για όσους έχουν ασκήσει ελευθέριο επάγγελμα συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά: βεβαίωση από το οικείο επαγγελματικό επιμελητήριο ή Σύλλογο από την οποία προκύπτει η ιδιότητα του μέλους και η διάρκειά της εφόσον η ιδιότητα αυτή είναι υποχρεωτική για την άσκηση του επαγγέλματος. Εάν δεν είναι υποχρεωτική η εγγραφή στο οικείο επιμελητήριο τότε προσκομίζεται η άδεια άσκησης επαγγέλματος η βεβαίωση από την αρμόδια διοικητική αρχή καθώς και βεβαίωση του ασφαλιστικού φορέα από την οποία προκύπτει η διάρκεια ασφάλισης καθώς και οποιαδήποτε άλλα έγγραφα που πιστοποιούν την προϋπηρεσία όπως συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, δελτία ή τιμολόγια παροχής υπηρεσιών κτλ. Για όσους διαθέτουν μισθωτή προϋπηρεσία απαιτείται η άδεια άσκησης επαγγέλματος και βεβαίωση από τον εργοδότη που πιστοποιεί τον χρόνο και το είδος της απασχόλησης του εργαζομένου.
Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο εξετάζει τα δικαιολογητικά που έχουν προσκομίσει οι υποψήφιοι και αποφαίνεται για την αίτηση μέσα σε τρεις μήνες από την κατάθεση των εγγράφων. Το αρμόδιο όργανο, μετά την εισήγηση του υπηρεσιακού συμβουλίου, εκδίδει απόφαση εντός 15 ημερών και με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας πραγματοποιείται και η κατάταξη σε βαθμό η ο συνυπολογισμός της ως πλεονάζοντος χρόνου στον βαθμό που ήδη ανήκει ο υπάλληλος.
Ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων στο Δημόσιο
Σύμφωνα με διάταξη που θα περιέχεται στο νομοσχέδιο για την κινητικότητα του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης όλα τα διοικητικά έγγραφα θα διακινούνται υποχρεωτικά μόνον ηλεκτρονικά (με ψηφιακή υπογραφή) καθιστώντας ανενεργή την ειδικότητα του κλητήρα, ενώ τα έγγραφα που θα αφορούν πολίτες θα αποστέλλονται απευθείας στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο. Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα είναι υποχρεωμένοι να διακινούν όλα τα έγγραφα σε ηλεκτρονική μορφή και μάλιστα κάθε υπάλληλος θα υπογράφει κάνοντας χρήση της ατομικής του ψηφιακής υπογραφής.

Το μήνυμα του Προέδρου της Κ.Ε.Δ.Ε. Γ. Πατούλη στην έναρξη της έκτακτης γενικής συνέλευσης των Δημάρχων: “ Προτεραιότητα για την Αυτοδιοίκηση, η Μεταρρύθμιση του Κράτους, με αναβαθμισμένο ρόλο για τους Δήμους”. Θα συνεργαστούμε με την Kεντρική Εξουσία αλλά δεν θα διστάσουμε να συγκρουστούμε για το συμφέρον των τοπικών μας κοινωνιών και των πολιτών»

VAR_2347

Την πρόθεση της Αυτοδιοίκησης να διεκδικήσει δυναμικά την προώθηση αλλαγών και μεταρρυθμίσεων στο μοντέλο οργάνωσης της χώρας, όπου οι Δήμοι θα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο με αλλαγή του Καλλικράτη, καθώς και  την απαίτηση να προχωρήσει άμεσα η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών με το οποίο θα δοθούν λύσεις σε σημαντικά λειτουργικά ζητήματα των Δήμων, διαμήνυσε οΠρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης κατά την εναρκτήρια ομιλία του στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ.

Πληρώσαμε την αδράνεια του χθες.

Ο κ. Πατούλης χαρακτήρισε «οριακή» τη σημερινή κατάσταση για τη λειτουργία των Δήμων. Υπογράμμισε πως ο θεσμός της Αυτοδιοίκησης «πληρώνει» την αδράνεια των προηγούμενων χρόνων. Η τακτική οπισθοχώρησης των προηγούμενων διοικήσεων οδήγησε, μεταξύ άλλων, στην υποβάθμιση του ρόλου των Δήμων, στον αποκλεισμό τους από τη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, στον παραγκωνισμό τους από τις Περιφέρειες αλλά και στην εγκατάλειψη των ορεινών και νησιωτικών δήμων.

Βάλαμε στοπ στον κατήφορο

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ επισήμανε πως η σημερινή Διοίκηση της ΚΕΔΕ κατάφερε να κερδίσει το στοίχημα ανατροπής του παλιού σκηνικού φθοράς του θεσμού και να σταματήσει τον κατήφορο, έχοντας ως βασικά «όπλα» στην φαρέτρα της την ενότητα αλλά και ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσεων και ουσιαστικών παρεμβάσεων.

Σχεδιάζουμε προσεκτικά τα επόμενα βήματά μας.

Ο κ. Πατούλης τόνισε πως «με προσεκτικά βήματα» πρέπει να σχεδιαστούν οι επόμενες κινήσεις προκειμένου να διαμορφωθεί μία ολοκληρωμένη ατζέντα αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που θα φέρουν την Αυτοδιοίκηση μπροστά από την Κεντρική Εξουσία.

Είμαστε έτοιμοι για κινητοποιήσεις , που δεν θα θίγουν τα δικαιώματα των πολιτών

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ προανήγγειλε κινητοποιήσεις, σε περίπτωση που δεν γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα της Αυτοδιοίκησης, με τη δέσμευση ότι αυτές «δεν θα στραφούν σε βάρος των πολιτών οι οποίοι μαζί με τους εργαζόμενους αποτελούν τους φυσικούς μας συμμάχους».

Τα σημεία διαφωνίας με τις προτάσεις του Υπουργείου Εσωτερικών

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ έκανε ευρεία αναφορά στο προσχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών, επισημαίνοντας ότι διέψευσε τις προσδοκίες της Αυτοδιοίκησης καθώς, όπως ανέφερε, δεν επιλύει οικονομικά ζητήματα που την απασχολούν. Ενώ δεν της παρέχει καμία θεσμική θωράκιση.
Ειδικότερα εστίασε στα προβλήματα που δημιουργούνται από την αλληλοεπικάλυψη των ελεγκτικών μηχανισμών γεγονός που, όπως ανέφερε, συντείνει στην αναποτελεσματικότητα και στην ενίσχυση της κηδεμόνευσης στην Αυτοδιοίκηση.

Ο κ. Πατούλης πρότεινε την «άμεση εφαρμογή του Ελεγκτή Νομιμότητας και στη συνέχεια την άμεση κατάργηση του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών νομιμότητας».
Επιπρόσθετα  συνόψισε την αντίθεση της ΚΕΔΕ σε συγκεκριμένα άρθρα του προσχεδίου νόμου τα οποία σχετίζονται με θέματα όπως:
-H ίδρυση αυτοτελούς Γραφείου στις Περιφέρειες για ζητήματα που απασχολούν ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, αρμοδιότητα που σύμφωνα με την αρχή της εγγύτητας ανήκει μόνον στους Δήμους.
-Η πειθαρχική δίωξη των αιρετών υπό την ιδιότητα τους ως υπαλλήλων
-Η συρρίκνωση της Δημοτικής Αστυνομίας
-Η μειωση της αντιμισθίας των Αντιδημάρχων
– Οι επιπτώσεις από την εφαρμογή του νέου Ασφαλιστικού Νομοσχεδίου

Παράλληλα εστίασε στον «ασφυκτικό δημοσιονομικό έλεγχο» από το υπουργείο Οικονομικών για τις εκκρεμότητες διαχειριστικού περιεχομένου.

Απολογισμός έργου και παρεμβάσεων της σημερινής Διοίκησης

Ο κ. Πατούλης επισήμανε πως η σημερινή Διοίκηση της ΚΕΔΕ «έχει πιο δυνατή φωνή σε σχέση με το παρελθόν, είναι περισσότερο εξωστρεφής, ξέρει να δίνει μάχες και να τις κερδίζει».
Διατρέχοντας όλες τις πρωτοβουλίες και τις θεσμικές παρεμβάσεις που ανέλαβε η ΚΕΔΕ σε οικονομικό, θεσμικό και οργανωτικό επίπεδο, σηματοδότησε τους βασικούς άξονες στρατηγικής της Αυτοδιοίκησης.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε, στο διάστημα των τελευταίων είκοσι μηνών, «καταφέραμε» τα εξής:

Σε οικονομικό επίπεδο
  • Αντισταθήκαμε στην Κυβέρνηση που προσπάθησε να δεσμεύσει τα ταμειακά μας διαθέσιμα στην Τράπεζα της Ελλάδος ,
  • Διεκδικήσαμε και πετύχαμε να ψηφιστεί νομοθετική ρύθμιση που δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους που έχουν οφειλές στο Δημόσιο, να τους παρακρατείται εφόσον το επιθυμούν από τους ΚΑΠ ποσοστό 5%, έτσι ώστε με τον τρόπο αυτό και να αποπληρώνονται οι οφειλές που υπάρχουν, αλλά και να διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία τους.
  • Διεκδικήσαμε και πετύχαμε την αναχρηματοδότηση των δανειακών υποχρεώσεων των Δήμων, μέσω του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, σε βάθος 35ετίας και με χαμηλότερο επιτόκιο.

·         Πετύχαμε να αποδοθούν από το Υπουργείο Εσωτερικών τη χρονιά που μας πέρασε, το σύνολο των ΚΑΠ. Μετά από δικές μας πιέσεις καταφέραμε οι δήμοι να λάβουν το σύνολο των προϋπολογισθέντων εσόδων τους το 2015 και οι κατανομές το 2016 να γίνονται κανονικά.

·         Μετά από δικές μας πιέσεις θα αποδοθούν το επόμενο διάστημα πάνω από 330 εκατομμύρια ευρώ στους Δήμους , που αποτελούν μέρος της νέας γενιάς των παρακρατηθέντων και ληξιπρόθεσμων χρεών. Ήδη υπογράφηκε το ΦΕΚ και οι Δήμοι μας που έχουν προβλέψει στους προϋπολογισμούς τους έσοδα από ληξιπρόθεσμα, τις επόμενες εβδομάδες θα δουν να μπαίνουν χρήματα στα ταμεία τους.

Στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής


  • Μετά από δικές πιέσεις το υπουργείο Εργασίας θα επεκτείνει το πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας σε όλους τους Δήμους της χώρας.
  • Με δική μας επιμονή και πιέσεις καταφέραμε η Α΄ βαθμού Αυτοδιοίκηση να έχει τον πρώτο ρόλο ως «Επικεφαλής εταίροι» στο Πρόγραμμα «Επισιτιστικής & Βασικής Υλικής Συνδρομής του ΤΕΒΑ, για τους απόρους» 2014-2020.
  • Για τα Προγράμματα Κοινωνικής Συνοχής και Αλληλεγγύης κατόπιν πιέσεων της ΚΕΔΕ πετύχαμε την παράταση της συνέχισης λειτουργίας όλων των Κοινωνικών δομών/ προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ή και από Εθνικούς πόρους με αντίστοιχη παράταση της εργασίας του υφιστάμενου προσωπικού σε αυτά.

 Για τους Παιδικούς Βρεφονηπιακούς Σταθμούς-ΚΔΑΠ/ΚΔΑΠ-ΜΕΑ καταφέραμε:
  • Tην έγκαιρη έναρξη του προγράμματος 2016 και τη διασφάλιση της χρηματοδότησης του προγράμματος από Ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, με τη διασφάλιση κάλυψης 80.000 θέσεων, αντίστοιχα με την περσινή σχολική χρονιά.
  • την κατάργηση του περιορισμού του 70% της δυναμικότητας
  • τη μηνιαία καταβολή των πληρωμών.
  • Διαφωνήσαμε ως προς τις μειώσεις 5% στις τιμές των Vouchers για τις κατηγορίες των Παιδικών και βρεφικών σταθμών και ΚΔΑΠ και 10% στα Vouchers των ΚΔΑΠ-ΜΕΑ.
  • Διεκδικούμε την πενταετή παράταση της αδειοδότησης των Δημοτικών Παιδικών και Βρεφονηπιακών σταθμών, που έχει παραταθεί μετά από δική μας παρέμβαση  έως 31/12/2016.

Για το Προσφυγικό-Μεταναστευτικό

  • Παρά την έλλειψη εθνικού σχεδίου, ανταποκριθήκαμε μόνοι μας σχεδόν στην ευθύνη διαχείρισης αυτού του προβλήματος. Χωρίς χρήματα, προσωπικό και μέσα.
  • Σταθήκαμε από την πρώτη στιγμή στο πλευρό των ανθρώπων αυτών που αναζητούσαν ασφάλεια και ένα καλύτερο μέλλον, αναδεικνύοντας την ανθρωπιά και αλληλεγγύη που χαρακτηρίζει το λαό μας.
  • Διαμορφώσαμε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο θέσεων διαχείρισης του ζητήματος και διεκδικήσαμε από την πρώτη στιγμή μέρος των κονδυλίων που θα δοθούν για την αντιμετώπιση των προσφυγικών ροών.

Για το Περιβάλλον και τη Διαχείριση Αποβλήτων

  • Διατυπώσαμε ξεκάθαρες θέσεις όσον αφορά τον Εθνικό Σχεδιασμό που μας παρουσιάστηκε, τονίζοντας την πάγια θέση μας ότι η διαχείριση των απορριμμάτων είναι πρώτα και πάνω από όλα υπόθεση των Δήμων.
  • Υποχρεώσαμε την Κυβέρνηση να αποσύρει τα διαφορετικά σχέδια νόμου που παρουσίασαν τρία διαφορετικά Υπουργεία πάνω στο ζήτημα της διαχείρισης των στερεών κι ανακυκλώσιμων υλικών.
  • Κι ετοιμάζουμε τη δική μας πρόταση, μέσα από ολοκληρωμένη κι επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη που ήδη εκπονείται από το ΙΤΑ

Σε θεσμικό επίπεδο

  • Διεκδικήσαμε και πετύχαμε την εξαίρεση από την αναστολή προσλήψεων στους ΟΤΑ για συγκεκριμένες ειδικότητες.
  • Πετύχαμε να διατηρηθεί και φέτος το καθεστώς διαχείρισης παραλίας και αιγιαλού στους δήμους.
  • Προωθήσαμε αιτήματα για ουσιαστική στήριξη των ορεινών και νησιωτικών περιοχών.
  • Διεκδικήσαμε και πετύχαμε την παράταση της προθεσμίας αδειοδότησης των αθλητικών εγκαταστάσεων .


Το πλαίσιο των διεκδικήσεων της Κ.Ε.Δ.Ε.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Πατούλης απαρίθμησε το σύνολο των διεκδικήσεων που συμπεριλαμβάνονται στην πρόταση της Διοίκησης της Κ.Ε.Δ.Ε., που θα δοθεί για ψήφιση στο σώμα της Συνέλευσης . Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει  μεταξύ άλλων :
  1. Την άμεση ψήφιση του νομοσχεδίου «σκούπα» του υπουργείου Εσωτερικών, με ενσωματωμένες τις παρατηρήσεις που θα διατυπώσει η ΚΕΔΕ, όπως μεταξύ άλλων τη θέσπιση θέσης γενικού γραμματέα σε κάθε Δήμο, την εξομοίωση της αμοιβής των Δημάρχων με αυτή του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, την εφαρμογή του θεσμού του ελεγκτή νομιμότητας και την κατάργηση των άλλων ελεγκτικών μηχανισμών, την καταβολή αντιμισθίας σε όλους τους Αντιδημάρχους και αποζημίωσης στους Δημοτικούς Συμβούλους για τις παραστάσεις τους στις συνεδριάσεις των Δημ. Συμβουλίων, κλπ
  2. Την άμεση έναρξη της διαδικασίας για την αλλαγή του Καλλικράτη και την προώθηση ενός νέου μοντέλου οργάνωσης της χώρας, όπου στα θέματα δημόσιας πολιτικής θα δίνεται προτεραιότητα στο τοπικό επίπεδο με βάση την αρχή της εγγύτητας και της επικουρικότητας, όπως συμβαίνει στις προηγμένες χώρες της Ευρώπης.
  3. Τον τερματισμό της σημερινής απαράδεκτης κατάστασης όσον αφορά τη μείωση της χρηματοδότησης των Δήμων. Ζητούμε να μας αποδοθούν οι πόροι που προβλέπονται από την υφιστάμενη νομοθεσία. Καθώς και την αλλαγή των κριτηρίων κατανομής των ΚΑΠ στους δήμους σύμφωνα με πρόταση της Επιτροπής Οικονομικών της ΚΕΔΕ.
  4. Να υπάρξει σαφής νομοθετική πρόβλεψη για απόδοση σε ετήσια βάση ποσοστού 8,5% του ΑΕΠ, για την Αυτοδιοίκηση.
  5. Ζητάμε την άμεση ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ 2014-2020, με ειδικό κονδύλι για έργα Δήμων, ύψους 2 δις ευρώ.
  6. Η φορολογική αποκέντρωση πρέπει επιτέλους να γίνει πράξη , ώστε να αποκτήσει η φορολογία ανταποδοτικό όφελος. Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη στη χώρα χωρίς ικανή και αποτελεσματική Αυτοδιοίκηση. Αυτό απαιτεί την ενεργό συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης και αυτή μπορεί να επιτευχθεί μόνον με τη σταθερή της χρηματοδότηση.
  7. Απαιτούμε την αντιμετώπιση του χρέους των Δήμων και των Δημοτικών τους Επιχειρήσεων προς την Εφορία και τα Ασφαλιστικά Ταμεία με την προώθηση μιας μόνιμης και βιώσιμης λύσης, με ενιαίο τρόπο αντιμετώπισης για όλους.
  8. Ζητούμε την απελευθέρωση των προσλήψεων στους Δήμους, που αφορά κυρίως προσωπικό που απασχολείται στις κοινωνικές δομές και τις ανταποδοτικές υπηρεσίες.
  9. Απαιτούμε τη δημιουργία ενός νέου «ΘΗΣΕΑ», ενός νέου τοπικού αναπτυξιακού προγράμματος που θα αφορά μόνον τους Δήμους. Η απαξίωση των τεχνικών, πολεοδομικών, σχολικών και κοινωνικών υποδομών των Δήμων είναι πολύ μεγάλη με άμεσες επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των πολιτών. Βασικές προτεραιότητες του προγράμματος αυτού θα είναι: α) η υποστήριξη των μικρών ορεινών και νησιώτικων δήμων που κινδυνεύουν να αποκλειστούν από το ΕΣΠΑ β) η χρηματοδότηση δράσεων που δεν είναι επιλέξιμες στο ΕΣΠΑ όπως οι συντηρήσεις και οι επισκευές των υποδομών μας γ) η ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού των δήμων δ) η τόνωση της τοπικής απασχόλησης μέσω προγραμμάτων αυτεπιστασίας, τηρώντας πάντα τους κανόνες διαφάνειας και αντικειμενικότητάς. Ο νέος ΘΗΣΕΑΣ προτείνουμε να χρηματοδοτηθεί από τη νέα γενιά παρακρατηθέντων. 
  10. Ζητούμε τη χρηματοδότηση από την Τεχνική Βοήθεια ενός Προγράμματος Υποστήριξης των Δήμων με σκοπό τη διασφάλιση της διαχειριστικής επάρκειας των Δήμων, την υποστήριξη τους στην ωρίμανση και την υλοποίηση των έργων τους, καθώς και την παροχή τεχνικής βοήθειας και ωρίμανσης μελετών ιδιαίτερα στους μικρούς ορεινούς και νησιωτικούς Δήμους.
  11. Απαιτούμε να γίνει πράξη η άμεση υλοποίηση του Προγράμματος Οργάνωσης και Λειτουργικού Εκσυγχρονισμού των 325 Δήμων, που έχει ενταχθεί μετά από πιέσεις της ΚΕΔΕ στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα» 2014–2020.
  12. Ζητάμε την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης που θα προβλέπει την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των παραλιών στους Δήμους.
  13. Απαιτούμε την άμεση ανάκληση όλων των απαράδεκτων ρυθμίσεων με τις οποίες μας αφαιρούνται οι εδώ και δεκαετίες θεσμοθετημένοι πόροι (φόρος ζύθου, ανταποδοτικά τέλη για παραχωρησιούχους Δημοσίου και ΤΑΙΠΕΔ, κ.λπ.)


ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τηλ.: 2132147514, 2132147540, Fax: 2103899651, E-mail : info@kedke.grkedkegr@gmail.com